13 Şubat 2013 Çarşamba

Şiir Gibi Bir Film: The Fall/Düşüş



2006 yapımı olan bu film 1920lerde geçiyor. Kolu kırık olduğu için hastanede yatan küçük Alexandria, orada Roy'la tanışır ve Roy ona fantastik bir hikaye anlatmaya başlar.

Film, gözünün yaşına bakmam, dedi ve bakmadı, çok fazla ağladım. Fena olduğum sahnelerin hemen ardından gülmeme neden olmasıyla kendini affettirdi, bu açıdan Babam ve Oğlum tadındaydı.

Aslında filmi tanıtmak için koşmadım bloga. Sadece paylaşma ihtiyacı duydum etkisini; çarptı beni ve şiir gibiydi bıraktığı tat. Bana göre imgelerin, çağrışımların dilini kullanarak sözcüklerin acizliğini aşma çabasıdır şiir. Anlatamıyorum'u anlatma ihtiyacıyla doğar, hislerine yoldaş arayan insanın beşiğine. The Fall, hem yazmak hem okumak gibiydi doğal, içten, sancılarla doğan bir şiiri.



Filmi bu kadar sevmemde Alexandria rolündeki Catinca Untaru' nun payı çok büyük. Çocuk delisiyim, evet ama bu tip çocuklar çok sevimli gelmez bana; yani biraz kilolu, tontiş yanaklı, renkli gözlü. İlk görüşte pek sevimli bulmadım bu yüzden, aradan birkaç dakika geçtiğindeyse kızı öpücüklerimle boğmak istiyordum. Ne güzel olurdu ah, telaffuzuyla beni kendimden geçiren bu tatlı kızla konuşmak, oynamak, masumiyetini, doğallığını temaşa etmek... Çocuk doğallığını çok güzel yansıtmışlar, küçük kız da enfes, döktürüyor maşallah. Roy rolündeki Lee Pace'in oyunculuğu da etkiledi beni, insanı hem iten hem çeken bir yanı var.

 

Film izlemeden önce çok keyifsizdim, evi de yakıyordum üstelik mısır patlatacağım diye. Duman oldu tüm odalar. Amma velakin, The Fall içimi temizledi, ruh halimi dalga dalga değiştirdi. Keşke ne yapsam diye kararsız kararsız dolanacağıma, açsaydım hemen.

Filmden bir ısırık:
İzlemeyenler okumasın alttakini!

Alexandria: Why are you killing everybody? Why are you making everybody die?
Roy: İt's my story.
Alexandria: Mine too.

2 yorum:

  1. bugün okulda izlettiler bu filmi bize.. aşık oldum filme! çıkışta "sanki serpül bu filmi tanıtan bi yazı yazmıştı" dedim ki hakkaten yazmışsın jashdfgfd çocuğun oyunculuğu çok doğal çok güzeldi.. adamsa filmin her bir karesiyle daha da çekici oldu fdshjadhjfdhj görsellik şahaneydi.. o renkler, manzaralar of sanat eseri resmen.. toplu izlediğimiz için ağlayamadım ama ağlamamıza da izin vermiyodu ki zaten film.. tam duygulanıyon ağlayacan pat güldürüklü bi laf ya da sahne geliyo ardından ksjdfhjdsdf

    tekrar tekrar izlerim ben bu filmi.. arşivlik resmen.. ayrıca bu kadar güzel film yapıp niye köşe bucak saklıyonuz sevgili film yapımcıları?!!11 ayıbtır günahtır!

    YanıtlaSil
  2. Eneem şizo gelmiş. Beğenmene, böyle etkilenmene sevindim bebek. Çok etkileyici gerçekten. Toplu izlemeniz çoook iyi olmuş, içim çıktı ağlamaktan benim :D Ne güzeldi sahneler, adam, çucuk.. bak bi daha izleyesim geldi :))

    YanıtlaSil